4. Besked. Meningeom grad 1. Tumören är klassificerad som godartad.

En läkare kom precis förbi när jag satt och fikade i matsalen, och ville att jag skulle följa med in på rummet. Jag tänkte att det var en vanlig rond.

Inne på mitt rum berättade han att han hade fått svar från patologen, gällande min tumör. Jag hoppade till. Shit! Det är nu jag kommer få veta om jag ska leva eller dö. Jag satt blick stilla och koncentrerade alla sinnen på vad läkaren skulle berätta.

-Tumören är bekräftad som godartad. Meningeom grad 1. Bästa godartade klass, sa läkaren.

-För en hjärntumörpatient, är detta det allra bästa besked man kan få, fortsatte han.

Det är ju helt sjukt goda nyheter! Jag bara skakar och gråter. Sådan EXTREM lättnad! Jag har hängt över helvetets käftar i 10 dagar nu. Isolerad, och utan möjlighet att träffa vänner eller familj. Och så blir man flyttad till säker mark för första gången igen. Det är så underbart så det går inte att beskriva. Mina fingrar skakar så jag kan knappt skriva.

Nu kan jag utan problem plågas ett tag till av huvudvärk och bultande pulsljud i örat - det kan jag ta - jag har precis fått tillbaka livet. 

Och i morgon får jag åka hem från sjukhuset.

Är det sant.

Kommentarer

  1. Underbara nyheter, lycka till med rehabilitering.

    SvaraRadera
  2. Underbart. Gläds enormt med dig och familjen 😂😂😂😂🍾🥂, fast bubblet får förstås vänta ett tag..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag ser fram emot att få dricka lite bubbel snart.

      Radera
  3. Martina Tallqvist15 januari 2021 kl. 14:59

    Åh vad skönt att höra. Många kramar till dig och hela din familj Johannes!

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt - Bästa nyheten🙏 ❤️Gläds med dig och att du får komma hem till familjen. Var rädd om dig och ta hand om varandra. Din berättelse är så gripande och man förstår vad skört livet kan vara. Kram till dig och familjen 🤗

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Glad över att bloggen läses, och att man reflekterar över vad som egentligen är viktigt.

      Radera
  5. Oj vilken läsning. Skönt att det gått bra för dig. Lyssnade på när du spelade så fint. (Fast du tyckte det lät illa vissa toner)
    Kommer ihåg när ni började att spela ”BOJS” och före det dansades det folkdans.
    Krya på dig nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Annica! Det var verkligen länge sedan. Kul att du hittade hit. Ja när man blir allvarligt sjuk är det många gamla positiva minnen som kommer tillbaka. Skönt nu att det har vänt.

      Radera
  6. Det är underbart att se hur du mår Johannes och rent ut sagt otroligt med tanke på vad du gått igenom de senaste veckorna. Ser att spelar takterna sitter i, du kanske kan glädja oss med en trudelutt på dragspelet också? Jag fick mig en tankeställare ang vår privatvårdsförsäkring vi har via jobbet. Tidigare har jag haft fundering på att säga upp den, det är inget alternativ längre, vi är oerhört priviligierade som har den.
    Måste ge dig en eloge, du skriver fantastiskt bra, skulle du tröttna på försäljarjobbet borde du satsa på författarskapet - skämt åsido. Ser fram emot när du är tillbaka hos oss. Distans kramar 🤗

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snälla ord. Stort tack!

      Vi har inte så många olika förmåner på jobbet, men försäkringen har varit guld värd för flera har jag hört. Förmånsbeskattningen vi betalar för den är peanuts jämfört vad det som privatperson kostar att köpa likvärdig sjukvårdsförsäkring. Jag har kollat några olika bolag nu och det är svindyrt.

      Dessutom, bryr sig vår försäkring inte om ev tidigare krämpor. Du får söka och hjälp med även för dessa. Tecknar du en privat får du skicka in dina journaler, fylla i en hälsodeklaration, och en förbannat massa undantagsklausuler där försäkringen inte gäller, om du har inslag av krämpor sedan tidigare. Jag hade en sådan innan jag började arbeta på vårt jobb.

      Så summa summarum, säg INTE upp försäkringen!

      Mår bättre dag för dag, nästan smärtfri nu. Kör bara Alvedon, och ska snart sluta med det också. Tar bort de 25 häftstiften i morgon. Sjukt det låter. 😂

      Hälsa jobbet!

      Radera

Skicka en kommentar