11. MR-bilder på hjärntumören.

Har nu äntligen fått bilderna på hur mitt huvud såg ut måndag den 4:e januari, när allt upptäcktes.

Ja herregud. Jag skulle vilja sett minen på den remitterande öronläkaren, som bara för att utesluta något farligt, skickat detta på remiss för MR-undersökning. Vad tänkte han när han fick tillbaka dessa bilder? Han borde ju åtminstone höjt på det ena av sina två ögonbryn.

Det blev iallafall ett jäkla pådrag vill jag lova.

Inte utan att man mår lite illa när man ser detta. Hela min hjärna är ju hopknycklad. Samtidigt fascineras man över att de lyckats operera bort allting. Hur fick den plats? Och vad har de fyllt upp hålet med? Fogskum?

Som vanlig inte enkelt att få tag i dessa bilder då de inte fotades i Örebro utan i Stockholm, dessutom i privat regi. Men efter att kontaktat femtielva instanser, skickat fullmakter igen, har jag nu äntligen mina egna bilder på en CD. Och med hjälp av superprogramvara och bildförbättrare har jag nu lyckats få till riktigt skarpa bilder. Så nu har jag bland de bästa bilder som finns på internet på tumörtypen Meningeom.

Jämför själv med tex Svenska Wikipedia eller Engelska Wikipedia.


Meningeom är en oftast godartad intrakraniell tumör som utgår från hjärnhinnorna.

Meningeom är en oftast godartad intrakraniell tumör som utgår från hjärnhinnorna.

Meningeom är en oftast godartad intrakraniell tumör som utgår från hjärnhinnorna.

Kommentarer

  1. Ingen liten grej den där... Skönt att den hittades i tid!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen. Glad att jag inte hade bilderna innan operationen. Då hade jag nog varit mer orolig.

      Radera

Skicka en kommentar