38. Fantastisk kundvård av Husqvarna!

 Inte bara min hjärna som behöver in på rekond emellanåt, denna gång var det dags för robotgräsklipparen.

Klipparen hade börjat vägra att parkera. Den följde guidekabeln hem till laddstationen, men började väl framme nosa omkring utan att hitta position för korrekt parkering. Till slut gav den upp och stannade mitt på gräsmattan.

Jag begav mig till min närmaste auktoriserade verkstad - Mullhyttans Cykel och Sågservice 🙂👊 och lämnade in roboten.

Efter två dagars väntan ringde de upp mig och berättade att klipparen var i stort sett skrot. Alla kretskort var skadade av vatten, och det skulle bli väldigt dyrt att reparera.

-Ja och just det, din garanti är två år, och nu har det gått 3,5 år.

-Lite trist faktiskt, upplyste teknikern mig vidare.

Anledningen till problemet var tydligen att jag emellanåt spolat av roboten med vattenslangen för att göra rent den. Helt förkastligt handlande enligt verkstadsteknikern. Du har förstört maskinen.

Jag upplyste den gode reparatören om att Husqvarna just för min modell, genomfört en stor reklamkampanj, just med försäljningsargument att den är så lätt att rengöra med vattenslang. Klipparen skall enligt reklamen vara vattentät. Detta var ett av huvudargumenten till att jag valde modellen 415X för 30 kkr. Vem orkar ligga på knä och skrubba bort fasttorkat gammalt mögelgräs med toalettborste?

Den gode reparatören lovade dock, att innan han körde ned min klipprobot i kompostkvarnen, ringa Husqvarnas kundservice och förklara ärendet. Han skulle göra vad han kunde för att hjälpa mig, men jag skulle inte ha för stora förhoppningar.

Själv började jag förbereda mig på att antingen ta fram stora plånboken för en totalreparation, alternativt börja köra med min bensinklippare igen. 

Gissa om jag därför blev överraskad, när reparatören ringde upp mig dagen efter.

-Husqvarna tar detta på goodwill. Du kommer få en sprillans ny maskin.

-What??

- Egentligen är ju garantin förbrukad, men jag fixar så du får två år till på denna nya också, sa reparatören, och knappade på datorn.

Fantastiskt!

Nu är nya klipparen igång och allt fungerar perfekt. Och allt kostade mig noll riksdaler.

Detta är sannerligen god kundvård av både Mullhyttans Cykel och Såg samt Husqvarna. 👍👍👍



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

35. Axel har fått en artificiell bukspottkörtel

39. Svar från senaste magnetkameraundersökning