39. Svar från senaste magnetkameraundersökning

 Då har svaret kommit på min MR som jag gjorde 1 juli.

Det var ett bra besked, inga tecken på recidiv (återväxt av tumören). Sahlgrenska kirurgen verkar gjort ett bra jobb, och fått bort hela tumören, samtidigt som han inte skadat min egen hoptryckta hjärna för mycket.

Svårt såhär efter 3,5 år, att avgöra hur påverkad jag fortfarande är efter operationen. Vissa saker är fortfarande skillnad jämfört med tidigare:

Ljuskänslighet - går inte att sitta i ett konferensrum på jobbet och ha fönster mitt emot. Jag måste sitta med ryggen mot fönstren.

Ljudkänslig - fortfarande väldigt svårt att koncentrera mig, och t.ex. läsa och kommentera avtal på engelska (vilket jag gör dagligen i mitt arbete), om det är andra ljud i bakgrunden som en radio eller kollegor som pratar.

Stress - väldigt lätt att stressa upp mig och oroa mig, om jag får för mycket att göra, och jag måste prioritera. 

Pulsljudet i örat har minskat, men kommer tillbaka i perioder, och när blodtrycket stiger.

Men på det stora hela är det mesta numera till 95 procent som vanligt. Och för att vara en hjärntumörpatient, så hade jag oerhörd tur.

Slutligen, som min fru brukar säga, -Det går inte att avgöra, om du blivit hjärnskadad eller inte, du har ju alltid pratat så extremt långsamt.

Och det viktigaste är ju ändå i slutändan vilka klistermärken du har på din gräsklipparrobot.






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

38. Fantastisk kundvård av Husqvarna!

35. Axel har fått en artificiell bukspottkörtel